ویژگی های مهم یک سایت آگهی

حتما می‌دانید که استفاده از سایت‌های آگهی یکی از بسترهای مناسب برای انتشار آگهی‌ تبلیغاتی سایت‌های مختلف و کسب و کارهای اینترنتی است. به این ترتیب که یک سایت آگهی معتبر با رتبه بالای گوگل می‌تواند مرجع مناسبی برای معرفی کالا و خدمات یا حتی شناساندن برند یک کسب و کار به مخاطب خاص آن باشد.

از این روی راه اندازی سایت آگهی یکی از راه‌های کسب درآمد اینترنتی است که این روزها مشتاقان زیادی دارد. پس اگر شما هم به طراحی سایت ارزان وردپرسی برای انتشار آگهی فکر می‌کنید، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

چرا طراحی سایت آگهی اهمیت دارد؟

طبق آنچه که گفته شد، یک سایت آگهی معتبر با رتبه‌ی بالا، یکی از راه‌های مناسب برای دیده شدن کسب و کارها و یک برگ برنده هم برای تولید کنندگان محتوا و هم صاحبان سایت‌های آگهی است. از طریق سایت‌های آگهی معتبر، کسب‌ وکارها می‌توانند محصول و خدماتشان را به مخاطبان معرفی کنند و از اعتبار سایت آگهی برای دیده شدن خود استفاده کنند. همچنین با بک لینک گرفتن از آن و افزایش ترافیک، رتبه و اعتبار سایت خود را بهبود ببخشند.

صاحبان سایت‌های آگهی هم با انتشار آگهی برای سایت مشاغل مختلف می‌توانند درآمد کسب کنند. به این ترتیب طراحی سایت آگهی یک روش کسب درآمد B2B است. یعنی مشتریان شما در این روش صاحبان مشاغل هستند که از طریق ارائه خدمات محتوایی به آنان درآمد خواهید داشت.

انواع مختلف سایت آگهی

سایت‌های آگهی از لحاظ محتوایی در سه دسته متفاوت فعالیت می‌کنند:

در ادامه هر کدام از این سایت‌ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهیم داد.

سایت های آگهی تفریحی

این نوع سایت‌ها در واقع محتوای اختصاصی و مشخصی ندارند و مطالب آنها موضوعات مختلف و متنوعی را شامل می‌شود. از این جهت مخاطب خاص و ثابتی هم ندارند و قاعدتا از نظر بازاریابی و تبلیغات خیلی مطلوب کسب و کارها نیستند. چرا که مشاغل اینترنتی ترجیح می‌دهند به سایت‌هایی با محتوای مرتبط، آگهی تبلیغاتی بدهند تا از طریق مخاطبان خاص آنها مشتریان بالقوه خود را جذب کنند.

بنابراین اگر قصد طراحی سایت آگهی از نوع تفریحی را دارید، باید از طریق کسب اعتبار و رتبه بالای سایت آگهی‌تان در گوگل این مشکل را حل کنید. چرا که در این صورت سایت شما از نظر انتقال اعتبار و بهبود سئو گزینه مناسبی برای انتشار آگهی سایت مورد نظر خواهد بود. البته به خاطر داشته باشید که تعرفه تبلیغات در سایت‌های تفریحی کمتر از انواع دیگر است.

سایت های آگهی تخصصی

این نوع سایت‌ها محتوای تخصصی و مشخصی دارند و به همین دلیل مخاطب ثابت هم دارند. از این رو می‌توانند برای مشاغل مرتبط با محتوای خود امکان بازاریابی خوبی داشته باشند؛ چرا که مخاطبان این سایت‌ها احتمالا می‌توانند نیازهای خود را در سایت آگهی دهنده با موضوع مرتبط پیدا کرده و از خدمات و محصولاتشان استفاده کنند.

همچنین اعتبار بالای سایت‌های تخصصی در بهبود سئو سایت مربوطه هم موثر است و اعتبار زیادی را از طریق بک لینک به آن منتقل می‌کند. تعرفه انتشار آگهی در این سایت‌ها بالاتر از سایت‌های تفریحی است.

سایت های آگهی دایرکتوری

سایت های آگهی دایرکتوری به صورتی معرفی مشاغل و انتقال به سایت اگهی دهنده فعالیت می کنند. منتها مانند وبسایت های تفریحی موضوعات مختلف و متنوعی را شامل می‌شود.

سایت های آگهی خبری

این سایت‌ها یکی از بهترین گزینه‌ها برای طراحی سایت آگهی هستند؛ چرا که به دلیل ترافیک بالا در گوگل از دو نوع دیگر سایت‌های آگهی اعتبار بسیار بالاتر و طبعا تعرفه بالاتری دارند. به همین دلیل برای بهبود سئو سایت خیلی گزینه مناسبی هستند.

البته چون مخاطبین خاص این سایت‌ها بیشتر به دنبال اخبار هستند و تمایلی به تبلیغات ندارند از جنبه بازاریابی مورد مناسبی برای معرفی محصول یا برند کسب و کارها نیستند. بنابراین اگر سایت آگهی شما یک سایت خبری است می‌توانید با تعرفه بسیار بالاتری آگهی را در صفحه اصلی سایت خود منتشر کنید تا انتقال اعتبار مناسبی برای سایت مورد نظر داشته باشید.

یک سایت آگهی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

همان طور که گفته شد مشاغل مختلف برای دیده شدن محصول و خدمات و یا معرفی برند خود و همچنین بهبود سئو سایتشان، اقدام به انتشار آگهی از طریق سایت‌های آگهی می‌کنند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های یک وب سایت آگهی مناسب می‌پردازیم تا ببینیم برای طراحی سایت آگهی به چه مواردی باید توجه کنیم:

  • اعتبار وب سایت از نظر سئو
  • رتبه الکسا در گوگل
  • حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی
  • طبقه‌بندی آگهی‌ها در گروه‌های مختلف موضوعی
  • دسترسی آسآسان کاربران به آگهی‌ها و البته پایداری سایت و دائمی بودن تبلیغات
  • پشتیبانی قوی و پاسخگویی سریع
  • پربازدید بودن سایت آگهی
  • اعتبار سایت از دید مخاطب
  • تعداد و نوع لینکی که برای آگهی‌هایتان مشخص می‌کنید
  • محل مناسب برای انتشار آگهی
  • تعداد کلمات و تصاویری مشخص کنید
  • رابط کاربری ساده و دسترسی آسان
  • به روز بودن و محتوای مناسب
ویژگی های مهم یک سایت آگهی
ویژگی های مهم یک سایت آگهی

اعتبار وب سایت از نظر سئو

معتبر بودن سایت آگهی از نظر سئو یک ویژگی تعیین‌کننده برای صاحبان کسب و کارها است.

 رتبه الکسا در گوگل

یکی از مواردی که در انتخاب سایت آگهی مورد بررسی و توجه صاحبان مشاغل اینترنتی است رتبه سایت از نظر گوگل است.

حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی

اگر در کنار سایت آگهی حضور خود در شبکه‌های اجتماعی را هم جدی بگیرید، اعتبار بیشتری از دید آگهی دهنده‌ها خواهید داشت.

طبقه بندی آگهی‌ها در گروه‌های مختلف موضوعی

برای اینکه بازخورد  بهتری از انتشار آگهی بگیرید، سایت آگهی شما بهتر است آگهی‌های مختلف را در دسته‌های جداگانه برای مخاطب نمایش دهد.

دسترسی آسان کاربران به آگهی‌ها و البته پایداری سایت و دائمی بودن تبلیغات

سایت‌هایی که به شما آگهی تبلیغاتی می‌دهند باید مطمئن باشند که مخاطب شما همواره می‌تواند به آگهی‌ها دسترسی داشته باشد.

پشتیبانی قوی و پاسخگویی سریع

در طراحی سایت آگهی خود، بسته به نوع آگهی که منتشر می‌کنید ممکن است لازم باشد به پشتیبانی و پاسخگویی مناسب هم بیاندیشید و این مورد را مد نظر قرار دهید.

پربازدید بودن سایت آگهی

برای اینکه سایت شما توسط مشاغل برای انتشار آگهی انتخاب شود پیش از هرچیز لازم است به اندازه کافی پر بازدید باشید. برای این منظور یا باید با تولید محتوای تخصصی خوانندگان ثابت و همیشگی داشته باشید و یا از طریق حضور پررنگ در گوگل توسط بازدیدکنندگان مختلف دیده شوید.

اعتبار سایت از دید مخاطب

اینکه مخاطب شما چه قدر برای سایت شما اعتبار قائل است، نقش بسیار مهمی در اعتماد به محتوای تبلیغاتی شما و همچنین بازدهی آگهی‌های تان دارد.

تعداد و نوع لینکی که برای آگهی‌هایتان مشخص می‌کنید

همان طور که می‌دانید لینک‌های follow نسبت به no follow اعتبار بیشتری به سایت کسب و کارها منتقل می‌کنند. البته تعداد کمتر لینک برای انتقال اعتبار سایت مناسب تر است. بهتر است در طراحی سایت آگهی خود ارائه ۳ لینک follow  را مد نظر داشته باشید که حالت مناسبی برای انتشار آگهی در سایت است.

محل مناسب برای انتشارآگهی

اگر آگهی‌ها را در صفحه اصلی سایت قرار دهید، اعتبار بیشتری به سایت مربوطه منتقل شود و بازخورد بهتری از آگهی شما می‌گیرد.

تعداد کلمات و تصاویری که مشخص می‌کنید

قطعا مقالات بلند با تصاویر بیشتر از نظر سئو قابلیت بهتری برای دیده شدن دارند، بنابراین حالت مطلوب برای سایت‌های مشاغل این مقالات هستند.

رابط کاربری ساده و دسترسی آسان

هرچه قدر سایت آگهی شما رابط کاربری ساده تری داشته باشد، قطعا گزینه مناسب تری برای انتشار آگهی خواهید بود.

به روز بودن و محتوای مناسب

یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد بازدید بالای سایت، به‌روزرسانی مداوم با محتوای با کیفیت است.

سخن پایانی

در آخر اگر قصد دارید یک سایت آگهی طراحی کرده و از طریق آن به کسب درآمد بپردازید، بهتر است در مورد طراحی سایت ارزان وردپرسی و تولید محتوای منظم و به روزرسانی پیوسته اطلاعات کافی کسب کنید. همچنین با کمک گرفتن از متخصصان طراح سایت نتیجه بهتری بگیرید.

 

هم اکنون میتوانید برای مشاوره رایگان جهت ساخت و طراحی وبسایت های تبلیغاتی و دایرکتوری با توسعه دهنده لوتوس در تماس باشید .

4.5/5 - (6 امتیاز)

میلاد عباسی

میلاد عباسی هستم کارشناس مهندسی فناوری اطلاعات و مدیر توسعه دهنده لوتوس، دارای بیش از 14 سال سابقه کار در زمینه تولید، طراحی و برنامه نویسی تحت وب مبتنی بر پلتفرم های چندگانه و مختلف. همیشه یادت باشه "حتما یه راهی هست ! "

اگر ساکن ایران هستید برای عضویت در شبکه های اجتماعی زیر تحـریم شکــن خود را روشن کنید !

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: ۰